Inför en förlossning

Kan sakna den där spänningen jag hade tiden innan förlossningen. Visst det var en jobbig tid men tänk så spännande och vad ivrig man var inför det helt främmande man stod inför. Det stora klivet och vilken förändring i livet!
 
Du som står inför det stora äventyret på förlossningen, här är mina bästa tips till BB!
 
1. Nässpray! Hade inte klarat alla timmar på BB utan nässpray. Humöret och orken gick upp och ner
då kan bli en del tårar och med det en täppt näsa, då är sprayen till en grymt bra hjälp.
Extra viktigt med en spray tyckte jag var för jag andades in genom näsan och ut i munnen i mitt värkarbete.
 
2. Halstabletter! Jag fick skavsår i halsen av alla timmarna med lustgasen och ont i halsen av tuben jag fick under op. Tiden efter detta var halstabletter guld! Fick torrhosta, det gjorde så sjukt ont att hosta pga. såret på min mage så då underlättade halstabletterna en hel del.
 
3. Mysbyxor som är mammabyxor = bred slapp mudd. Man vet aldrig om man blir snittad, det kan bli akutsnitt som det blev för mig och då var mammamysbyxor grmt bra att ha sen för man vill inte ha något som trycker på de onda såret :/
 
4. Sen när du skall hem igen, be personalen snällt att få ta med två par extra "strumpyxetrosor". Dom är superbra att ha hemma första tiden.
 

 
Här är två bilder som Andreas tog på mig när jag låg på förlossningen. Nu när jag tittar på bilderna så känns det som att det var så länge sen jag var där! Tänk att Gustav var i min mage då :)
 
Vill du så kan du läsa om min förlossning klicka här. Har inte gått in på ljupet men i stora drag finns min berättelse där för dig som vill.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0