Tisdag

Idag har lilla familjen varit på sjukhuset och pratat om Gustavs födelse/ förlossning. Vi blev kallad dit upp på möte pga. att vi haft en så tuff och utdragen förlossning.
Var skönt att få prata med en läkare och känner nu att vi kan lägga det bakom oss. Men visst tänker vi på det till och från men är inget som vi mår dåligt över nu men om så skulle bli fick vi höra av oss.
Jag tror att den dag jag blir gravid igen så kommer alla känslor och även rädslan att komma upp. Men vi ska då få gå på auroramottagningen och även ev. få snittkontrakt. Bara att veta att vi nog kommer kunna få det nästa gång så känns det mycket lättare. För vi vill ju kunna ge Gustav syskon, vore ju hemskt om jag är så avskräckt så det skall hindra oss.
Snitt är ju det sista jag vill, men i ett läge som påminner om Gustavs förlossning så är det skönt att veta att det är upp till mig att bestämma vad som ska ske. Vaginalt eller snitt!
 
Efter sjukhusbesöket så lämnade vi av Andreas på jobbet. Gustav och jag tog bilen och åkte på Erikshjälpen. Där hittade jag en barnstol som jag köpte åt lilleman. Fyndade även en superbra bok till Elin som hon fick av mig senare på dagen när jag mötte upp henne på stan.
På stan tog vi en långfika och pratade en massa :) Sen kollade vi runt lite i affärer, tänk att jag aldrig lessnar på att shoppa :P
Är alltid så roligt att träffa Elin, hon är en toppentjej och där tror jag att jag har en vän för livet <3
 
När vi kom hem, Gustav och jag var klockan nästan 19.30 och vi var supertrötta! Jag la Gustav i sängen och han sover fortfarande (21.57)! Trött kille :)
 
 
Lille Gustav är så himla likt sin far :) Eller vad tycker du?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0