Måndag

Idag började vi dagen men lite mys i soffan, Gustav fick ligga naken och snacka ett tag medans jag kollade lite morgontv. Gustav älskar verkligen att vara utan kläder/ blöja, naken kan han ligga och snacka i evigheter :)
Efter ett tag väckte vi pappa Andreas och åkte till BVC. Där fick Gustav en sprutor i vardera ben, han blev ledsen men Andreas tröstade honom och han fick äta lite så blev det bra igen. Jag hade förberett varm NAN i flaska som vi hade med som vi gav Gustav dirket efter dom stuckit honom. Det hjälpte mycket, så ett tips till er som också ska ta sprutan på era små och flaskmatar.
 
Efter BVC åkte Andreas till jobbet, mamma och son tog en fika med Malin på stan. Alltid lika mysigt att träffa henne! Gustav sov mest hela tiden och var nöjd men när han vaknade efter ett tag märktes det att han hade ont. Han fick alvedon och mat, sen sa vi hejdå till Malin och tog en långpromenad.
 
Var skönt att gå på promenad då jag vet hur gnälligt det hade blivit om vi hade varit hemma, han är mer nöjd i vagnen och sover bra i den.
Jag gick av en slump förbi en butik som heter Barngarderoben i Nacksta. Visste inte ens om att den fanns, blir fler besök dit och inhandla lite barnkläder tex pyjamasar.
 
Vi kom hem runt sex tiden, Gustav fick mat och sen sov han gott. Han hade feber när jag la honom så vi får se hur natten går. Klockan är nu 23,40 och hittills han har varit upp två ggr nu, vi har bytt blöja, lussat, han har ätit mer mat och vi har gett honom näsdroppar.
 
Har varit en jobbig dag med en gnällig liten kille. Men det rår ju inte han för, han har ju haft ont stackarn så jag har verkligen skärpt till mig och visat mitt bästa tålamod som mamma. Gör ju allt för min lille Gustav :)
Laddar för en natt med dålig sömn!
 

Kommentarer
Postat av: Julia Persson

Milton är likadan, han kan också ligga naken hur länge som helst, så jäkla sött :)

2012-10-02 @ 08:49:52
URL: http://cholia91.blogg.se/
Postat av: Hanna

Stackars liten! Hoppas han mår bättre idag!

2012-10-02 @ 09:51:58
URL: http://iettlitethus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0