Hemskheter

Inte varje dag men ofta så kommer en våg och sköljer över mig, en våg full av rädsla. Rädsla över att någon jag bryr mig om ska råka illa ut eller bli skadan på något sett av en gärningsman. Kan vara att en anhörig till mig skulle bli utsatt för våld eller något annat fruktansvärt. Det är skitjobbigt när jag har dessa perioder med känslan i kroppen som hänger över mig tung och full av oro. Ju mer jag tänker på att jag inte ska tänka så, ju mer tänker jag så :/
 
Får en känsla att jag vill lyfta mina vingar och låta alla krypa under så ingen kommer åt att göra dom illa. Precis som en fågel räddar sina ungar! Drömmer till och med om sånt här..
 
Vet inte varför jag är såhär nojig över detta. Troligen för det är det värsta som skulle kunna hända mig! Att jag själv skulle bli utsatt är inte mitt bekymmer över huvudtaget, det skulle vara för mig mycket värre om någon jag bryr mig om råkade illa ut!
 
Nu efter jag fått barn så har detta blivit värre. Någon som känner igen sig?
 
 

Kommentarer
Postat av: Mariana

Jaa, jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Man är rädd att man själv ska bli överfallen av ngn/ngt och dessutom hur hemskt det skulle vara för mina barn utan deras mamma/pappa. Fast de kanske är mycket för att M:s mamma inte lever.. Jag vet inte..?!
Men ständigt är man vaksam och funderar alltid en extra gång om det är värt det osv.. :-)
Knasigt, men så är de!! :-)

2012-10-20 @ 21:25:33
URL: http://www.marriss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0