En sked för mamma.. å en för pappa!

Matskola för mamma Stina :)
 
Jag har börjat läsa på hur man skall gå till väga när barnet skall börja med smakportioner. Finns så sjukt mycket att läsa om detta ämne på nätet, gick bland annat in på ett forum och läste lite olika inlägg idag. Det tänker jag inte göra om igen! Många tror dom är bäst på saken och skriver massa trams. Nej, jag håller mig till riktig info. från livsmedelsverket osv..
 
Jag har tänkt börja ge Gustav små smakportioner här i dagarna. Har läst på och från fyra månaders ålder så får barn börja prova lite smått och tror Gustav skulle må bra av det. Tänkte börja med potatis och palsternacka så får vi se om det går hem :)
 

 

Hur påverkar tidiga matvanor riskerna för allergier senare i livet?

Svar:

Dagens forskning och rekommendationer är mer inriktade mot att man inte bör vänta alltför länge med att introducera födoämnen. Flera studier visar på att det kan vara skyddande att introducera födoämnen under tiden man fortfarande ammar runt 6 månader och framåt, i stället för att vänta. Källa

 


Köpte denna burk inför mat- premiären. Skedar och haklapp har jag redan, det fick vi av min mamma och pappa. Sen skall jag försöka göra egen barnmat då jag fått en toppenbra stavmixer från svärmor och svärfar som kan komma väl till nytta

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0