Måndag

Trött!
Klockan ringde vid sju, la mig tidigt igår så trodde jag skulle vara pigg idag men icke sa nicke! När larmet gick ville jag bara stänga av det och somna om igen men det gick inte för hade en tid att passa! Gustav hade då varit vaken i en timme och var pigg som en mört. Han löste världsproblem och grejade på i sin säng så mamma Stina sov räv, men när klockan ringde var det bara att glatt kliva upp, Hade ju en tid att passa på sjukhuset för bäckenröntgen vid tio tiden, så hoppade in i duschen sen drog vi och hämtade Mickan. Hon var så snäll och följde men för att vakta min lillkille medans jag träffade farbror doktorn. Efter det tog vi en fika på sjukhuset.
 
Nu återstår det väntan med spänning tills jag får besked via posten. Är nervös, men kan bara hoppas på det bästa!
 
 
En dyr historia!
En operation vid akutsnitt kostar runt cirka 60 tusen kronor, i mitt fall blev jag snittad vid 04 på natten så det var jourpersonal som skötte op. så det måste ju ha gjort att det kostade ännu mer.
Men först så hade jag latensfas/ utdrivning med dropp i sammanlagt cirka 20 timmar förlossningen och var så kallad röd paient, vilket innebär mer personal och mer tillsyn, då även av jourförlossningsläkaren.
Efter snittet låg jag på intensiven, Gustav på avd. 45 (vårdavd. för spädbarn) sedan sex dagar på förlossningen, eget rum. Mediciner och personalen, rummet och maten.
 
Är så nyfiken på vad jag och Gustav totalt kostade landstinget!?
Snacka om bra system vi har i Svergie och vad tacksamma vi ska vara för det. Tycker man glömmer det!
 

 
Besök på Alnö
Efter sjukhusbesöket åkte jag och Gustav ut till Alnö och käkade hemmagjorda köttbullar. Sen gick vi långpromenad med Hanna och tjejerna. Det var skönt med frisk luft, vi pratade mest om huset dom har köpt och om hur spännande det skall bli för dom att flytta dit.
 
 
 

Bebismys
Imorgon ska vi åka på Kyrkis i Granlo på morgonen och fika, så nu blir det hopp i säng så jag orkar imorgon :)
Gustav han sover så gott, hoppas han sover hela natten för han fick barnmat (nötkött och sötpotatis) innan han somna så det borde ju mätta mer än Nan.
 
 
 
Sov gott

Kommentarer
Postat av: Hanna

Kul det låter! Känns som jag aldrig fått tid eller orkat med sånt, som kyrkis, ensam hemma med två bebisar...

2012-11-13 @ 22:07:07
URL: http://iettlitethus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0