Pappas dag idag!




Idag är det min pappas dag! Grattis till världens bästa pappa på födelsedagen :)

För er som inte känner min pappa ska jag berätta att han är snäll som få, omtänksam och lite tokig.
När man söker honom får man ofta leta utomhus. Han har alltid nått smart projekt på gång och jobbar på, hemma på vår bondgård. Han är rädd om sina djur och det märks.
När han inte pysslar på hemma så är han i skogen bland alla sina träd :) Han älskar att vara i skogen!

Han älskar butterkaka, choklad och whiskey.

På morgonen sitter han med tidningen vid köksbordet och dricker kaffé.
Han har alltid sitt lugn och det är skönt att prata med honom.
Vid besök så är mysigt å komma ner till köket och äta frukost när han sitter där vid bordet.

Pappa är klok, honom kan man fråga om råd.
Ser upp till min pappa :)

 

Bild: Pappa ska ut och jobba. Ellie vill hjälpa till!





Den 19;de Decemer 2011 på kvällen hände det som absolut inte får hända..
Pappa blev allvarligt sjuk.

Han halkade ute, ramlade & något hände med hjärtat. Han tappade känsel i ben och armar och svimmade av.
Med helikopter tog dom honom till Uppsala där ett operationsteam stod beredd.. ingen visste om han skulle överleva eller vad som hade gått fel.

Väntan i timmar för oss anhöriga i ovisshet.. det var fruktansvärt!

En mardröm hade blivit verklighet!

Aortan hade spruckit i hjärtat & det är ett under att han överlevde! Men han klarade sig igenom operationen!!
Han kämpade på.. Läkarna gav honom ca 50% chans att överleva efter op.

Inte en minut gick utan att jag tänkte på honom.. Så många tårar..

Han var tvungen att bli frisk så var det bara, det fanns ingat alternativ!

Nu är det Mars och han kämpar på. Han är inte återställd än och doktorn säger det kan ta tid.
Men min pappa är tuff och envis så jag tror han fixar detta för att återhämta sig :)

Många kramar till pappa






Bild; Pappa till vänster, sen alla svärsöner. ( Dop på gång)



Kommentarer
Postat av: Hanna

Fint skrivet! :)

2012-03-11 @ 18:36:43
URL: http://hannaleanders.blogg.se/
Postat av: Leandersss

Fick en tar i ogat nu. :')

2012-03-16 @ 11:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0