Nyheten!

Förvånad, lycklig men en känsla av oro..

Det var Oktober månad och vi skulle åka en vecka till Turkiet, bara Andreas och jag!

Kände mig annorlunda, kunde inte riktigt sätta fingret på vad det va, men en konstig känsla hade jag i kroppen!

Tanken slog mig att jag kanske var gravid och kände då ett litet lyckrus. Ändå kände jag mig lite fånig när jag skulle testa mig, kanske för att jag vågat tänka tanken och tagit ut det hela i förkott!

Tänk om det var negativt? Vad besviken jag skulle ha blivit då! Men min kvinnliga intuition sa ändå till mig att jag hade en bebis i magen! I hemlighet tog jag två test med mig och låste in mig på toaletten hemma i vår lägenhet.

................

Det lila strecket på det kritvita testet!

Strecket trädde fram ganska snabbt och mina tankarna snurrade nu vilt. Med tårar i ögonen satt jag där på toastolen och insåg att jag har ett litet liv i min kropp!

Cool känsla, en helt fantastisk stund och ögonblicket stod helt stilla!

Just den där dagen som man hade fantiserat om sen man var liten! Den där dagen som man längtat efter och som nog alla tjejer fantiserat om.

Vi skulle resa samma dag som jag fick veta att jag var med barn. Andreas anade inget och han var helt ovetande om att jag testat mig! Att jag då faktiskt gick runt och visste att jag var gravid!!

Vi skulle ha barn!

Som i en dimma gick jag runt, att jag ens kunde se på Andreas utan att berätta är för mig en gåta!? Måste ha varit chock ändå :) Jag hade en viss oro att jag skulle se i hans ansikte att han inte var redo för vad jag hade att berätta. Jag ville ju så gärna men för honom så var det hela lite mer nymodigt.

Kanske var jag tvungen att ladda lite innan jag spräckte nyheten för honom! Hade tänkt att jag skulle berätta när vi påbörjat vår härliga semester tillsammans. En vecka, bara han och jag.. och lyckobeskedet!

När vi hade checkat in på Arlanda, satte vi oss ner och beställde dricka fick jag dra en visa om att jag var mer sugen på te! Andreas tyckte nog att jag var lite tråkig för han såg lite besviken ut.
Te på semestern!? Han ville ha en öl han :)

När vi sitter där och semesterstämingen börjat krypa på oss bestämde jag mig för att jag ville berätta. Jag hade gjord ett kort i smyg hemma, satt som på nålar och full av förväntan medans han läste kortet.

Han tittade på mig och jag såg glädjetårar! Jag började storgråta, han reste sig hastigt, kom runt bordet för att ge mig en stor kram och en massa pussar!

Människor runt om kring stannade upp, dom tittade glatt och förvånat på oss.
Dom trodde nog jag hade vunnit på lotto!

Men det var ju bättre än så :P



Vilken semester!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0