Ner med maten men upp med magsyran?

Att vara gravid har jag förstått innebär halsbränna!

Har typ aldrig haft det innan jag blev gravid men nu förstår jag hur jobbigt det är. Det kan göra väldigt ont i halsen, jag kan vakna mitt i natten och det bara svider!

Har klarat mig undan länge, men nu dom två sista veckorna har jag haft halsbränna när jag ska sova, var och varannan natt.

Köpte Novalucol och det hjälper mig inom bara någon minut! Tips till dig som också lider!

Det är tuggtabletter och dom lätta att ta. Man behöver tex inte ha vatten för att ta dom.

Sen ett annat tips jag läst är att sova på vänster sida, INTE höger. Har med anatomin att göra. Halsbrännan får "uppförsbacke" om du ligger på vänster sida, vilket kan lindra besvären.

Banan och mjölk är också bra om du inte har några tabletter hemma.


Så nu tar jag min ask och kryper i säng! Natti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0