BVC besök idag!

Nu är vi hemma igen efter besök på BVC :) Bebisen ville inte ligga stilla medans barnmorskan (Lotta) skulle lyssna på lilla hjärtat. Hon bara skrattade för han sparkade hej vilt mot mikrofonen hela tiden så lät mest illa. Men sen fick hon till de så hon hörde hjärtat som pickar på så fort så fort där inne :)

Lotta mätte min mage och jag var 28cm från benet (venusberget) till naveln, alldeles perfekt sa hon och jag följer kurvan fint.

Hon gissade på att bebisen nu väger ca 1,8kg, jag blev förvånad men glad :)
1,8kg är ju mycket, tänk när han vägde 300 gram, så lite och skör! Det var inte så länge sen ändå och nu är han ju faktiskt en riktigt bebis, bara lite smalare. Men han skulle ha mycket goda chanser i livet om han ville komma nu!

Fick lämna blodprov, som jag hade gruvat mig och efteråt känns det alltid så skönt att det är gjort! Jag mår jättedåligt när det är dags för blodprov. Stressad, får handsvett, torr i munnen och känner mig yr. Det är därför jag tycker det är så jobbigt för är rädd att svimma.
Allt såg fint ut, hade dock lite lågt järnvärde men jag äter ju järntabletter så var bara att fortsätta med det.

Vågen fick jag också stå på idag! Oj säger jag bara, jag har aldrig i hela mitt liv klivit över 67kg. När jag blev gravid mådde jag inte så bra så gick ner till 64kg och väger nu i v.29 hela 76,3kg! Har gått upp mer än 9kg sen jag vägde in mig (67kg)

Kanske inte så konstigt att man får ont i höfterna med foglossning och plussat 9kg. Men Lotta sa att det var inget att oroa sig för. Att jag såg ut att må bra och att det var normalt i v.29, så man får väl lita på henne då :)

Påväg hem från BVC är det som att vågen/vikten är bort blåst med vinden. DÅ handlar vi på Ica och jag köper glass!

Hm.. ja inte kan jag då skylla på någon annan sen när kilona ska bort! :P

Nu blir det mys i soffan och knapra på glassen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0