Baka en liten kaka..

Vi ska döpa Gustav i september och jag har börjat förbereda inför den stora dagen. Har bakat kolakaka, chokladbröd och kokoskaka. Allt ligger nu i frysen och väntar på att senare bli uppätet.
 
Vill du också baka då här har du två recepten här.
 
 
 

 
Kolakakor
 
Ugnen 175 grader i ca 12min

Ca 30-40 stycken

100 g margarin
1 dl socker
1 msk sirap
2,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
 
Blanda allt, rulla ut långa "korvar" på plåtpappret (3 st). Platta till dom sen in i ugnen. När kakan är klar skär i bitar medans kakan är varm.
 
 

Skurna chokladkakor
 
Ugnen 200 grader i ca 13 min

200 g smör
2,5 dl strösocker
5 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 tsk bakbulver
1 msk vaniljsocker
1 ägg

1 ägg (till att pensla)
Pärlsocker
 
 
Tillvägagångssätt lika som receptet ovan. Bara det att du ska pensla och strö på pärlsocker innan du gräddar kakorna.
 
Om du har frågor, så fråga på ska jag förklara hur du gör med recepten, om du tex är ovan att baka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0