Hej hopp va de går!

Idag går vi in i v. 34 jag och lillbebbben :)

Tiden går så fort så jag hinner inte med känner jag!



.... .... .... .... ....

Bebisens längd är ungefär 32 cm från huvud till stjärt och ca. 46 cm totalt. Den väger nu omkring 2.2 kg.

 

Håret fortsätter att växa sig längre och tjockare.

Är så himla nyfiken på hur mycket hår vår bebis kommer ha! Lite eller mycket :)?

 

Det mesta av lanugohåret trillar av vid den här perioden.

 

Bebisen tar kalcium från mamman för att kunna stärka skelettet så därför är det viktigt med mycket kalcium, antingen genom att dricka mjölk och/eller genom kosttillskott.

Inga problem för mig, jag är ju galen i mjölk! Borde inte dricka så mycket som jag gör, det blir liksom stopp :/

 

Om bebisen skulle födas nu skulle den klara sig bra utanför livmodern, den största skillnaden mot ett fullgånget barn är lungornas mognad. Även om lungorna i vecka 34 inte är helt färdigutvecklade så är chanserna goda att han skulle klara sig utan intensivvård.

 

Han flyter inte längre omkring utan vilar på livmodern. Börjar bli trångt!

 

 

.... .... .... ....

 

 

 

Senare idag ska jag ta en bild på magen och lägga ut :)

 

Igår skrev jag iordning min bb- lista och har börjat förbereda inför att packa väskan! Listan blev lång men inte överdriven. Så idag när jag ska till Ica ska jag handla lite festis, kakor, sportdryck och lite smått som ska ner i väskan :)

 

Känns att det börjar närma sig! För är så himla typiskt mig att i början när det är lång tid kvar till något jag längtar efter så fixar jag och förbereder som tusan. Sen ju närmre jag kommer mot målet ju mer slappnar jag av och kommer av mig i förberedelserna. Så nu händer inget här, står stilla! :/

 

Måste ta mig i kragen, för är mycket som måste fixas och ordnas! Alla barnkläder skall tvättas med parfymfritt tvättmedel, barnstol till bilen fixas, "mammapapper" fixas, madrass till barnsängen inhandlas, nappar skall köpas, bindor XL inhandlas, måste få hem barnvagnen, barnsängen skall bäddas med rena sängkläder, frysen skall fyllas med bullar och fika till alla som vill komma å se vårt lilla undervärk.

Veckorna springer fram och jag är ju inte hemma hälften av tiden heller då jag är i knåda nästan jämt :)

 

Så rappa på Stina å boa loss!

 

Bilden är lånad

 


Kommentarer
Postat av: Knaada

Härligt, boa loss!

2012-04-27 @ 22:24:00
URL: http://knaada.com
Postat av: Hanna Ö

Jaa nu är d riktigt nära! 1 månad ca va? Guud va spännande!! <3

2012-04-27 @ 22:39:08
Postat av: Hanna

Ja, gör allt det där så du kan känna lugnet när det börjar närma sig. Säg till om du vill ha hjälp med nåt! :)

2012-04-27 @ 22:52:36
URL: http://hannaleanders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0