Fulla frysen med..

..kött!

Vi har kött från egen gård i frysen, hela 14 kg. och jag tycker det är toppen! Det är supergott, god kvalitet och vi kan verkligen äta köttet med gott samvete då man vet att djuren haft det toppen.




Äter bara svenskt kött!
Det är jag noga med när jag handlar och jag tycker vi ALLA är skyldiga att stötta dom svenska bönderna! Svenskt kött står för närhet och säkerhet. I Sverige har vi unika bestämmelser kring produktion av kött.

Väljer du att köpa svenskt kött innebär det att du även bidrar till god djuromsorg och miljöhänsyn. Dessutom bidrar du till att behålla vårt öppna landskap.

Djuren/ köttet transporterats kort väg innan det hamnar i butiken och därefter på ditt middagsbord. I svenskt nötkött finns ej salmonella, antibiotika eller tillväxthormoner!

Mina föräldrar är bönder, vilket krävande jobb säger jag bara och bönderna ska ha en klapp på axeln! Jag vet vad dom gör för svenska naturen. Utan bönder skulle Sverige inte vara lika öppet och fint.

Tänk på de nästa gång du köper kött :)



Personligen tycker jag det är supermysigt när jag är hemma i Knåda och gården är fylld av liv.

Titta på bilden nedanför, är det inte härligt!?

Om svenska bönder inte går runt så får dom lägga ner och då finns inte detta!




Bilden är tagen i Knåda (Danes)

Kommentarer
Postat av: Julia

ÄLSKAR verkligen bondgårdar! :)

2012-04-28 @ 14:56:24
URL: http://cholia91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0