Några snabba frågor med svar..

  • När fick du veta att du var gravid?
Jag fick veta samma dag som när Andreas och jag skulle åka utomlands.
  • Hur märkte du att du var gravid?
Kände det på mig, svårt att förklara men det kändes bara! Kände mig annorlunda och speciell.
  • Beräknat förlossningsdatum är?
Han är beräknad att komma den 14 Juni, först fick vi den 18 Juni med det blev ändrat på ultraljudet.
  • Har du mått illa?
I början mådde jag hemskt illa, hade svårt att få i mig riktigt med mat så gick ner i vikt. Men samtidigt så var jag beroende av att äta något ofta för att inte svimma. Hade dålig färg i ansiktet och var mycket yr.
  • Foglossning?
Ja det har jag, fick lite i början och ju närmnre det går mot BF ju värre blir det. Vissa dagar äter jag alvedon för att kunna gå/ röra på mig. Har även svårt att vända mig i sängen, eller resa på mig osv.
  • Andra krämpor?
Jag sväller om fotlederna. Vilket är jobbigt då jag får ont men mest jobbigt för blir orolig så jag inte ska få propp. Även händer och fötter är svullna. Sen har vi halsbrännan som kommer på besök ibland. Men det har blivit bättre nu då magen har sjunkit ner och barnet har fixerat sig.
  • Cravings?
Äpplen och mjölk är väl det som jag inte kan vara utan. Det bör finnas hemma annars blir Stina grinig :P
  • Trött?
Både ja och nej. Mycket energi men slö i huvudet när det handlar om att komma ihåg saker eller att tänka snabbt.
  • Avsmak för något?
Svett!! Känner lukten väl, blir äcklad av den och den sticker i näsan på mig! Har luktsinne som en hund nu, känner allt! Ingen kommer undan med något.. jag känner vad du har ätit på din andedräkt, om du svettats, om du har fotsvett, pruttat, osv osv
  • Vilket kön bilr det?
Det blir en kille med 98% säkerhet :)
  • Funderat på vem bebisen kommer vara likt?
Jag tror det kommer vara en liten mini Andreas, och jag hoppas det för han fin :)
  • Ultraljudet, sa det något speciellt?
Nej, allt såg toppenbra ut och han växte som han skulle.
  • Behöver du kissa ofta?
Ja! Ständigt letade efter en toa!
  • Hur mycket har du gått upp i vikt?
Nu är jag uppe i ca. 17kg, ska bli skönt sen när jag får gå ner igen för det är verkligen inget jag trivs med. Men det problemet tar vi sen.
  • Rädd inför förlossningen?
Ja det måste jag säga att jag är! Jag är rädd för att något skall avvika, gå snett och att det blir tex. paniksnitt. Eller att jag kommer känna att jag inte orkar, kommer jag vara tillräckligt stark?

Det är vad jag är rädd för, att det kommer göra ont det vet jag ju och ut ska han vare sig jag vill elr ej.








Kommentarer
Postat av: Knaada

Envis som en get och stark som en oxe, det där kommer du klara galant! :)

2012-05-30 @ 22:40:31
URL: http://knaada.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0