Upp och ner..

Idag började vi dagen med ett besök på BVC och allt var inte lika bra som det brukar vara. Barnmorskan tyckte bebisens hjärtljud var lite segt så hon skickade upp oss på BB för närmare koll.

Hjälp vad nervös jag hann bli i bilen påväg dit! Andreas var lugnare än mig, han är så bra på att inte ta ut något innan man fått veta fakta. Medans jag istället skenar iväg i min fantasi om vad som kan vara knas osv.

Vi fick iaf ett rum uppe på BB, där jag fick ligga ner medans dom kollade CTG kurvan i ca. 40 min. Efter det fick vi gå på ultraljud och titta lite på bebisen. Allt såg jättefint ut som tur var! Nervositeten släppte och vi fick träffa doktorn. Hon bekräftade också att allt var bra/ OK så vi behövde inte vara oroliga längre!

Vi pratade lite om hinnsvepning och hon sa att hon kunde fixa det om vi ville. Men jag avstod idag, blev ett jobbigt beslut att fatta sådär rätt upp och ner på stört. Känner att jag ångrar mig lite nu då jag vill att förlossningen ska dra igång snart för att få det gjort. Men samtidigt kan jag tycka att vi inte ska stressa på bebisen. Han kommer när han är redo :)

Nu ska jag hoppa i säng! Natti

(Bilden visar ett fullgånget barn v.40 +)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0