BB-listan

Nu är min BB-lista klar, allt är inhandlat till den och ska bara packa klart de sista :)

Tänkte dela med mig av min lista och jag markerar dom bästa tipsen jag fått med FET text!

  • Bebiskläder storlek 52, tre kompletta sett
  • Blöjor, två stycken
  • Våtservetter
  • Filt till babyn att ha i babyskyddet påväg hem
  • Babyskydd (Bilstol)
  • Kamera + laddare
  • Strumpor till mig att ha under förlossningen så jag inte fryser
  • Ombyte till mig
  • Ombyte till Andreas
  • Bindor XL + stadiga trosor, 3 par
  • Nappar, steriliserade i kokat vatten för att få vila bröstet
  • Badrumsgrejer PARFYMFRITT I HÖGSTA MÅN för att inte störa bebisens lukt med mamma/ pappa
  • Lypsyl
  • Nässpray, är det inte läge att vara täppt i näsan när jag ska jobba med andningen
  • Amningsbh + inlägg
  • Tofflor
  • Lösa pengar (till parkering, kaffe tex)
  • Vetekudden, har läst den ska lindra när värkarna gör ont
  • Toapapper, mjukt
  • Ipoden
  • Nattlinne
  • BVC papper, tex papper på min blodgrupp
  • Mitt förlossningsbrev
  • Mobilladdare
  • Leg. och kontokort
  • Fika, kex, festis, proteindrink, bars, lämpligt att ha med
  • Vattenflaska, som man kan fylla och ha vid sängen, man blir supertörstig av att amma

 

Har jag glömt något???


 

 



Kommentarer
Postat av: Hanna

Amningslinne tyckte jag var bra! Kom ihåg stora sköna byxor :)

2012-05-05 @ 07:40:26
URL: http://hannaleanders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0