Besök

Ja vi hade ju besök av Andreas familj här i helgen, dom kom från Lycksele på fredagskvällen och stannade tills igår söndag. Dom hade även hunden med sig lille busige Harry. Ett vitt litet energiknippe men skägg som har alltid svansen på vift.
 
Under helgen har vi bland annat varit på stan för Andreas mamma och syster ville shoppa, å jäklar va dom handlade sen tog vi en god välförtjänt fika på 1871 (ett fik på stan.) Senare på kvällen hade vi bokat bord på Oscar för att äta deras underbara mat. Andreas mamma och pappa bjöd då, det var uppskattat och maten var supergod som alltid!
 
Innan vi drog ner på stan så fick Lisa mata Gustav. Var så mysigt å se när hon matade honom. Hon riktigt stortrivdes där på köksgolvet när hon hade ensamtid med Gustav och grötskeden. Som han pratade, man skulle nästan kunna tro han gick på batteri med all den energin som han har!
 
Det är jobbigt med påhälsning när man bara är fyra månader gammal. I vanliga fall sover Gustav mellan ca 20.00/ 07.00 på nätterna med tre matningar. Men med besök här så blev han en mycket sliten kille!
På lördagskvällen efter en lång stund av gråt så fick vi honom att somna till sist, han sov då mellan 20.00/ 09.30 fast var upp för matning som vanligt under natten, men han tog sig en rejäl sovmorgon kan man säga :)
Sen på söndagsnatten var han ännu tröttare och sov mellan 19.00/ 06.00 och utan någon som helst matning under nattens gång. Detta är rekord för honom!
 
Nästa gång vi träffar Andreas släkt är då det är julfirande, då är Gustav nästan sex månader och tänk vad tiden går fort!Andreas mamma var gullig och frågade mig vad jag ville ha på julbordet. Det tyckte jag var fint gjort av henne att fråga så jag också får jul trots att det inte är på hemmaplan i år.
 

 
Idag måndag har Gustav och jag bara slappat här hemma. Han har lekt i sitt babygym och pysslat på. Även sovit ute i vagnen i det milda snövädret.
 
 
Vi fick blöjor och pyjamas till Gustav. Det var uppskattat, välbehövligt och sånt som alltid går åt.
 
 
Här har han nya fina pyjamasen som han fick av sin snälla faster :)
 
 
Idag har Gustav haft ont i lillmagen, då är babybjörnen perfekt och han får hänga med vart jag än går. På så vis slipper jag lyssna på timmar av gnäll. Inte gråt utan när han bara klagar och är missnöjd, Babybjörnen är super, tänk vad mycket jag ha använt den och är supernöjd med den.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Låter som om ni haft en mysig helg! :)

2012-10-30 @ 08:05:54
URL: http://iettlitethus.se
Postat av: Emma

Ja det kan vara jobbigt med besök, att en liten åker från famn till famn är inte så bra för de små liven.

Mysigt med jul snart, kram

2012-10-30 @ 08:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0