Morsdag



Idag skriver jag om min mamma på min blogg!

.... .... .... .... ....

Min mamma är smart och klok, är det något jag undrar frågar jag henne. Alltid kloka svar och ingen fråga är för dum. Har alltid känt att jag kan komma till henne.

Min mamma är snäll, omtänksam, med öppna armar tar hon alltid emot vänner och familj. Hon har ett hjärta av guld!

Min mamma ringer för att höra hur jag mår, för att fråga hur min dag varit eller så vill hon bara småprata lite.

Min mamma är för mig en stark förebild, hon tar ingen skit, hon pratar aldrig illa om någon annan och hon är rättvis.

Min mamma är envis, har alltid mycket energi och jobbar på för att nå sina mål.

Men ibland blir jag lite orolig för henne då hon har svårt att varva ner och att tänka på sin själv. Hon ger all sin tid åt oss och arbetet. Önska hon kunde vara lite snäll mot sig själv och unna sig, för är det någon som är värd det så är det hon!

.... .... .... ....

Min älskade mamma! Vart vore jag i livet utan henne!?







.... .... .... ....




Barndomsminnen med min mamma

Min mamma brukade ta med oss till simhallen, det var superkul och vi fick busa så mycket vi bara orkade. Med barnasinnet kvar så badade mamma med oss och var delaktig. Minns att hon brukade ha med sin blodapelsiner vi fick äta i bastun, trött i musklerna efter att ha busat i vattnet så smakade apelsinerna extra gott just då. Dom upplevdes som mycket kalla,saftiga och extra mumsiga i den varma bastun!

Vi satt i bastun, trötta och myste i värmen med rosiga kinder. Myskvällarna med mamma på badhuset minns jag som bäst, kan tom. komma ihåg vilket shampo vi använde, hur det luktade eller vilken färg det var på tvålasken vi hade med oss!.

Efter badet brukarde vi få en liten peng var så vi kunde stå på pallen för att nå upp och välja godis över disken ute i cafeterian! Minns exakt hur det luktade där, kokt korv, mos, klor och godis. Det luktade så gott!

Efter badhuset åkte vi ofta till bibloteket, där fick vi sitta i kuddhavet, badtrötta och skönt avslappnad. Fick välja sagoböckerna helt själva. Tygkassen var alltid tung av böcker när vi åkte hem!

Väl hemma gjorde mamma ofta varm choklad, limpmackor med falukorv på och som vi åt!! Vad smakar bättre när vi hade busat på badhuset och all energi var slut!

Med magen full av varm choklad och ögonen sömninga la vi oss alla i dubbelsängen! Mamma, jag, Hanna och Britta för sagoläsning! Minns det som speciellt och med högsta mysfaktor! Mammas sagostunder, det vara grejer de :)

Är svårt att beskriva för någon annan hur ett minne känns när man tänker tillbaka på de. För är ju ett peronligt minne och ens egen upplevelse! Men för mig så var detta mysfaktor av bästa kvalitet!

 

 

(Bilderna är lånade)



Kommentarer
Postat av: Hanna

Fint skrivet! Tänkt vad kul när man själv kan göra dom där sakerna med barnen! :)

2012-05-28 @ 06:25:15
URL: http://hannaleanders.blogg.se/
Postat av: morsan

Tackar tackar för dom fina orden, blev riktigt rörd. Kul att du har mysiga barndomsminnen,jag hade nog trott att dom skulle bestå av " Pinsamma mamman" berättelser.

2012-05-28 @ 10:30:07
Postat av: leandersss

Till o med jag blev tårögd där. Jag vet precis vad du menar och minns precis känslan.



Kramkram

2012-05-28 @ 14:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0