V. 27 Välkommen hit :)

Fötterna är ca fyra cm långa nu!

Bebisen är forfarande smal och röd, men han blir rundare för varje dag :) Även om systemen inte är helt färdigutvecklade ännu har bebisen vad som krävs för att överleva utanför magen. Han skulle ha ca 90% chans i livet.

Nu kan han öppna sina ögon. Ögonen kan skilja på ljus och mörker. De öppnas och stängs. Han tittar runt åt båda hållen för att tränar sina ögonmuskler.

Småfötterna är nu ca fyra cm långa, de känns väl hur han sparkar där inne.
Bebisen har nått en längd på ca 38 cm och han väger runt 1,200 gram.
Stora kille nu :)

Hörseln utvecklas allt mer och han kan hoppa till vid kraftiga ljud eller snabba rörelser.




Jag mår bra, magen känns rund och fin.

Visst är man trött i kroppen ibland eller att jag får ont i musklerna på magen. Men annars är jag lyckligt lottad. Känner mig fortfarande ganska smidig och kan tom. klippa mina tånaglar utan problem :P

Halsbrännan kommer på besök ibland men har köpt bra medicin som hjälper mig då.

Den 28;de ska vi till BVC igen, då är det dags för blodprov och mäta magen. Som jag gruvar mig, blodprov är min stora fobi! Blir som förbytt när det är dags. Kallsvettas, får ångest, gråter och beter mig underligt.

Stina hos doktorn!Bilden är lånad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0