När ska man säga stopp?

Mår så himla bra, men det har sitt pris!

Ångrar inte en sekund att jag sa upp mig från jobbet jag haft i ca. fyra år. Klart man vill ha ett jobb, man behöver jobba för att livet ska fungera. Det är en trygghet och en inkomst måste man ju ha.
Men man vill f*n inte må sådär som jag gjorde då!

Fattar verkligen nu hur dåligt jag mått under en längre tid. Men känslan smög sig sakta på likt en sjukdom,  kändes som man målat in sig i ett hört till sist.

Stress, ångest, ont i magen, sömnlösa nätter, kroniskt sjuk, ledsen och låg.
En känsla som höll på att äta upp mig, visste inte vad jag höll på med till sist.
Sjukskrivningen stod och knackade på dörren.

Så när jag blev gravid så fick hälsan gå före! Som jag hade längtat efter barn ocn nu var det min tur! Skulle jag gå igenom graviditeten i de skick jag var?
Då fick det vara nog, ett beslut måste tas även om det är jobbigt att bli arbetslös.
Hade sökt andra jobb en längre tid utan napp. Det är svårt att få jobb nu.

Känns så skönt att ha familj och sambons stöd i mitt beslut, ett beslut som kostar men ändå var det så rätt.

Nu har det gått ca. 3 månader sen jag slutade och jag känner så stor skillnad.
Känner mig som en annan person nu. Så lätt, glad och framför allt lycklig!
Helt ärligt kan jag inte minnas sist jag njöt av livet som nu!

Har lust att kliva upp på morgonen, har lust att ringa en vän eller bara känslan av att man har lust att laga mat. Ja de kliar tom i fingrarna när det gäller städningen!
Har tagit upp kontakten med vänner som försvann i den grå dimman. Känns roligt!

Konstigt det är ändå, det är lättade att ta hand om sig när man mår bra.
Så som att tex. äta riktigt och nyttigt.

Ser fram emot allt spännande som ska komma. Magen växer och växer :)
Tänk att Andreas och jag ska bli föräldrar i sommar!

Våren närmar sig med stormsteg, det gör också till att jag mår bättre.
Det blir ljusare längre och solen tittar fram mer.

Imorgon ska jag på arbetsintervju, känns kul men lite pirrigt!

Det enda som fattas för att allt ska kännas riktigt bra i hjärtat/ hjärnan/ kroppen är att min pappa ska bli återställd <3

Imorgon efter intervjun ska jag åka till Edsbyn oh hälsa på min familj. Hade tänkt vara där i några dagar och bara umgås. Hoppas på sol så kan man sitta ute lite och kanske få lite färg på näsan :)

Skulle bara vilja att ni kunde känna den känslan som jag känner just nu!
Hoppas att det märks på mig, jag vet iaf. en som känner av att jag mår bra!,
.....
...
.
.
min bebis :)



Bilden är lånad

Kommentarer
Postat av: Knaada

Det är så roligt att se att du mår så mycket bättre! Å jag längtar tills du kommer hit så att vi kan surra lite ute i solen :)

2012-03-11 @ 22:42:34
URL: http://knaada.com
Postat av: morsan

Men Stina, du slår mej med häpnad sitter bara och gapar. Va bra du skriver borde bli poet. Nu har du snart tagit igen för alla år du inte hafft någon blogg. Ska bli så roligt att följa dej och dina funderlngar. Ses ev imorrn. Kram till alla er 3.

2012-03-11 @ 23:34:24
Postat av: Hanna

Fick nästan en liten tår i ögat när jag läste det här! Så glad för din skull att du tog det beslutet! Nu är den riktiga, glada, Stina tillbaka!

2012-03-15 @ 11:48:07
URL: http://hannaleanders.blogg.se/
Postat av: Leandersss

Instammer med foregaende talare! Kul att lasa. Kul med en blogg ocksa. Dock har jag inte sa mkt tid for att lasa nu sa du far inte skriva for mkt inlagg sa jag blir pank har. hehe Svindyrt med internet. :S men kul o lasa!



Forsatt i samma stil! Ha det bra! Puss

2012-03-16 @ 11:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0