Lyckligt lottad!

Ligger här i soffan, tänker på hur mitt liv ser ut nu & känner mig bara så bubblig i kroppen av lycka!

Har fått värsta nytändningen i livet!
Tänk att man ändå väljer själv, än hur alla måsten ser ut i ens liv! Hur vill man ha det?

Graviditeten
Läst om tjejer som mår så dåligt när dom är gravida, men jag mår bara bra för det mesta & är så glad för att få känna så. Nu menar jag i psyket och om hur man kan känna sig där uppe i knoppen!

Att vara låg är inte roligt, man uppskattar inte saker runt om kring sig på samma sätt & man njuter inte av småsakerna i livet.

När man känner att man mår bra där emot tas allt in på ett annat sätt! Det märker jag verkligen nu!

Vardagen
Försöker varje dag att göra något för att känna mig nöjd med dagen när det är dags at gå & sova.
Lätt att släppa efter när man bara är hemma & förvandlas till en slacker!

Kan vara småsaker men saker som ändå gör vardagen härlig & meningsfull för mig. Kan det vara så enkelt som att äta riktig & stadig frukost på hyfsad tid, baka en kaka, gå ut i solen eller vara med dom man tycker om! Bädda sängen när man kliver upp är enkelt men så lätt att hoppa över av lathet, skönt när det är gjort och att hålla efter hemma. Varför inte en fika på stan & ta igen tid med en god vän!

Att slå på tv;n när man vaknar, sitta i pyjamas, oborstade tänder & bara "såsa" bort dagen är nog de värsta tänkbara för mig. Eller att sova bort dagen, fy! Något som jag verkligen inte gillar är när persiennerna inte dras upp dagligen så solen inte kan lysa in fast det är strålade väder ute. Det kan jag bli galen av! :/

Jobbet
Sen tänker jag på jobbet som jag sagt upp mig från. Jobbigt beslut med så rätt för mig att komma därifrån! Tänk vilken skillnad på hur jag mår nu & då! Det känns som natt och dag :)

Förhållade
Mitt & Andreas förhållande har även blivit så mycket bättre sen jag slutade jobbet. Vi skrattar mycket mer tillsammans nu, bråkar mindre & har det bättre hemma. Tänk att allt går liksom hand i hand.

Familj
Lyckligt lottad känner jag mig så får känna såhär! Underbar sambo som jag litar på! Skulle inte vilja leva mitt liv utan honom. En bebis i magen som växer sig stark & är så himla efterlängtad. Att jag har en härlig familj som alltid ställer upp! En familj som har starka band & alla försöker ta hand om varandra med omtanke!

Framtiden
Nu ska jag leva mitt liv som jag vill ha det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0