Idag har jag passat småfolk!




Ja idag fick jag äran att sitta barnpiga till två småtjejer. Så himla mysigt!
Mamman och pappan skulle ut på vift och då fick jag rycka in å ta hand om småfolket :)

 

Småfolk!

Goa, glada och full i bus. Små knubbiga händer som stryker dig på kinden om du kommer nära.
Pillar på allt dom får tag i. Alltid glada när dom är nyvaken.

Småfolk gillar "pruttmuss" på magen och skrattar gurglande så man mår gott i själen.
Dom visar stolt upp sina små "gryn" i munnen som dom nyligen fått, hela två stycken var!

Småfolk gillar att smaka grädde och älskar mat.

Ibland kan dom dra dig i benet när du går förbi. Dom är bara några äpplen höga så då är det bara att lyfta upp dom så att dom får bättre utsikt och kan spana in dig på nära håll. Var uppmärksam då chans finns att dom biter dig i näsan!










Belöning får man ibland när man passat småfolk, de var mer än jag visste :)

Titta så fin filt jag fick som tack!




Mycket uppskattat :)




Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack själv! Barnvakt är oxå mycket uppskattat!! :)

2012-03-11 @ 18:39:24
URL: http://hannaleanders.blogg.se/
Postat av: Leandersss

Naah gos! Fin filt med!

2012-03-16 @ 11:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0