Tel.samtal

Åh, önska ni också kunde höra telefonsamtalet jag hade igår!
Pratade med mitt syskonbarn Herman på 4 år.

- Heej Herman!!
- Heeej

- Vad gör du då?
- Jaa lekej ja!

- Har du sett Ellie och Tildas lillasyster än då?
- Jaaa de ha ja jott
- Men du har ju en egen bebis hemma du!
- Jaa de ha ja, å han hetej Do-glass han!

- Men du Herman jag har ju en liten bebis i magen ja!
- De vet jaaa jedan att du haj en.. en bebis i magen! Då vet man ju.. att de äj en kille ellej en chej, de vet man om han haj en snippa elle en snopp! Då vet man!!

- Men vad ska min bebis heta då? Har du nå förslag?
- Ja de ha ja!
- Vadå?
- Komme inte på!!
- Men Herman kan han väl heta!?
- Neeeeee de äj ju upptaget ju! De hete ju jaa!

- Vet du då, Ja gode illa ajmen men de gjode bara lite ont!
- Oj då, men du är ju fotbollskille så då klara du dej!
- Jaa de kom blod men de gode baja lite ont!

- Men du ska vi prata mera eller ska vi säga hejdå?
- Vi kan säja hejdå!
- Ok Hejdå Herman!
- Hejdååå!


 

 


Kommentarer
Postat av: Knaada

Det är finpys det!

2012-06-14 @ 07:45:43
URL: http://knaada.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0