Lägesrapport

Igår kväll åkte vi till BB för undersökning efter ett samtal med förlossningen via telefon. Vi började med att kolla CTG- kurvan i ca 1 h. och allt såg fint ut. Sen fick vi göra ultraljud för att se fostervattenmängden. Efter det gjorde både barnmorskan och doktorn varsin hinnsvepning. Var där till ca. 00.30 sen åkte vi hem och sov.
 
Doktorn bad oss komma tillbaka idag, vilket vi gjorde och gick igenom samma sak igen.
 
Har kraftiga sammandragningar nu idag och har haft sen igår. Värkarna kommer och går. Var svårt att sova natten som var, då jag vaknade av värken och smärtan i ryggen. Fick tabletter idag som jag kan ta om det blir allt för jobbigt. Men dom tar jag endast i nödfall!
 
Frågade doktorn idag om förlossningen är långt borta. Har ju gått över tiden så har inte så många dagar på mig att starta naturligt innan dom sätter igång mig. Hon sa att det är omöjligt att säga om det är långt kvar, det kan ske när som helst och då har hon ändå känt på mig. Kroppen bestämmer!
 
Imorgon Måndag ska vi upp till BB igen för att kolla hur han mår. Då ska vi mäta hur stor han är och om moderkakan ger honom det han behöver.
 
Det har blivit några turer upp till BB nu, personalen där är jättetrevliga och dom försöker verkligen ta hand om oss i den mån dom hinner. Så när vi ska dit i skarpt läge tror jag att vi kommer känna oss extra trygga då ansiktena inte är främmande. Vi har ju träffat några olika barnmorskor och doktorer redan.
 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

När jag väntade Kelly gick jag 6 dagar över. När värkarna startade trodde jag att det var falskt alarm. De var väldigt oregelbundna och gjorde inte så ont. Jag var säker på att vi skulle bli hemskickade och väntade hemma väldigt länge. Men när jag klev ur bilen på parkeringen satte det minnsann igång. Oj, oj! Trodde inte jag skulle klara av att ta mig till hissen. Jag var öppen 6 cm när jag kom upp på förlossningen.
Har för mig att Nella också trodde det var falsklarm!
Jag tror att dina värkar har satt igång! Håller tummarna för det!
Vänta inte hemma för länge även om de är oregelbundna!
Åh, du har världens häftigaste upplevelse framför dig!!!
Tusen kramar och stort Lycka till!!!

2012-06-24 @ 22:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0