112!!

Glömt att berätta att jag fick ringa 112 igår.

Elin och jag var nere på stan, vi hörde vi att det blev bråk på gågatan. Bakom träden längre fram var det ett hel gäng slogs för fullt. Det låg folk på marken och bråttades, flera personer runt om som stod och hejade på.

Det var ju även fullt med "vanliga" människor på stan, föräldrar med sina barn som satt och åt glass i solen osv. Många som stod och tittade på dom som slogs, men ingen ville lägga sig i då man såg på långt avstånd att det var alkoholister som slogs.

När jag såg att en kille tog i och sparkade en annan mot huvudet så kände jag att det var dags att ringa 112. Polisen kom på stört!

Snacka om dom som slogs fick bråttom därifrån, som bortblåsta när ljudet av syrenerna gick och vips så var alla spridda åt olika håll. Polisen gick runt ändå, samlade lite info. och dom kollade så allt var lugnt.

Elin och jag gick till torget som var fullt av folk och vi satte oss i solen. Små pratade lite om att när värmen kommer hänger "dräggen" på stan. Vi köpte sedan en varsin glass och bara njöt av värmen.

En av killarna som var med och slogs satt en bit bort. Kände väl igen honom då han utmärkte sig väl, han var drogpåverkad och hade en keps på huvudet. Såg hur han och en annan kille kom åt vårt håll. Elin och jag koncentrerade oss för fullt för att verka upptagna i en konversation.

Killarna stannar några meter framför oss, dom stod och snackar högt. Helt plötsligt flög killen i keps blixtsnabbt fram emot mig och lägger sin hand på min mage. Jag reagerade direkt och blev faktiskt livrädd! Slog bort hans hand och spände blicken i honom. Vet att jag tänkte- Han skulle faan inte röra mig eller min bebis!

Jag tror han såg hur förbannad/ rädd jag blev för han bad om ursäkt. Men fatta så rädd jag blev! På den hundradels sekund det tog honom att röra vid min mage så hann jag tänka hundra grejer. Visste inte om han hade nått vasst i handen, skulle han slå mig, ta på magen eller bara känna?

Obehagligt!

Önska bara att polisen kunde stoppa in dom i finkan och kasta bort nyckeln!


Kommentarer
Postat av: morsan

Å fy vilken hemsk upplevelse. Trodde du att han kände igen dej som tippsare och tänkte ge dej stryk. Chocken kanske satte fart på förlossningen. Kram till stackars dej.

2012-06-13 @ 20:24:10
Postat av: Hanna

Fy va läskigt! Förstår att du blev rädd!

2012-06-13 @ 20:40:21
URL: http://hannaleanders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0