Kallelse..

Vår tid på BB var mycket jobbig och vi har haft en hel del att bearbeta sen dess.
Fick brev på posten nyligen om att vi ska in på BB i September och prata igenom vår förlossning. Det känns bra, många tankar som snurrar men det jag funderar mest över är om hur det ska bli nästa gång!? Är risken stor att det blir lika jobbigt då med snitt som sista utväg? Vi vill ju kunna ge Gustav syskon, han ska ju inte behöva vara själv. Känner rädsla när jag tänker på att jag kanske måste gå igenom samma sak igen! Vilken mardröm isf :/
 
Slutet på förlossningen för den här gången blev ju lyckligt, vi har en frisk liten fin pojke och det är ju viktigast. Påminner mig själv om det när jag tänker tillbaka på förlossningen. Känner mig så tacksam över att vi har en frisk bebis och då spelar det andra inte lika stor roll längre. Nu ska bara hans blodvärde stiga då det är väldigt lågt, så han får må riktigt bra och bara njuta av att vara en liten kille som är nyfiken på livet :)
 
Jag ska även få en kallelse till röntgen, så vi får veta om det är knas med mitt bäcken. Gustav satt fast när han skulle ut, trots många många timmars värkarbete och hjälp av sugklocka så kom han inte ner riktigt, så det slutade i akutsnitt.
 

Bilder från vår tid på  BB
 
Värkarbete med en "matpause", här visste vi inget än om att jag inte skulle kunna föda vaginalt.
 
Gustav, två timmar gammal
 
Både pappa och son var trötta efter allt ståhej.
 
Gustav var tagen efter förlossningen och sov mest hela tiden på BB.
 
En mycket trött men superstolt mamma :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0