Det suger!

Blir lite tyst här ..
 
Pumpar, jour dygnet runt, mjölkstockning, masserar, smörjer, bebis gråter, jag gråter, blöder, ont, sår, sår, tuttat, värktabletter, värktabletter, bebis gråter, bb, rådfrågar, läser på, ligger vaken, inhandlar alla hjälpmedel, nedstämd, amningskoppar, grubblar, ledsen, värmekudde..
 
Jag har och har haft problem med amningen, vilket tagit upp största delen av min tid. Därför det är rätt tyst här och har varit ett tag. Många tårar, jag har verkligen kämpat för att få amningen att funka. Kanske återkommer idag senare om ork finns.
 
Ni får njuta av finvädret så länge :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag höll på och kämpade med amningen en månad. Alla grät, ingen var mätt och ingen fick nån bra sömn. Sen så testade jag att byta ut nått mål med semper ersättning. Och VILKEN skillnad! Mätt och glad gumma, glad mamma, bättre sömn.

Vet att många är emot att ge ersättning, men jag för min del blev det räddningen när allt kändes hopplöst, ledsamt och jobbigt. Man ska tillåta sig själv att få må bra också, inte bara amma för att "så ska det vara".

En liten tanke bara...
Kramen

2012-07-19 @ 08:26:59
Postat av: nella

Förra gången helammade jag 6 månader med en liten Tove som hade kolik lika länge. Försökte prova ersättning eftersom hon reagerade på allt jag åt men hon vägrade flaskan. Som mål denna gång skulle jag helamma 6 månader men liten Elsa var inte nöjd fast hon åt och åt. Provade att byta ut ett mål och hon sög tag i flaskan som om hon aldrig gjort annat. Tyvärr så rata hon bröstet och vill bara ha flaska nu, men nu är vi alla glada och nöjda i familjen. Självklart är det bra att amma men inte om det går ut över familjen och framförallt över en själv. Glad mamma= glad bebis

2012-07-19 @ 10:46:52
URL: http://petronellasliv.blogg.se
Postat av: Emma

Amningsnapp då? Antagligen gamla nyheter... Det har vi använt i 4 månader och har funkat bra. Lite struligt och ont i början, men det handlade bara om att jag fått för liten storlek på BB. Nu först funkar det att amma på "riktigt", i den mån det finns något oriktigt sätt, även om amningsnappen kommer fram ibland. Lycka till!

2012-07-19 @ 14:55:47
Postat av: Caroline

Har egentligen inte några goda råd att ge här, då jag inte varit med om samma sak. Det jag har fått några gånger är en nässpray, som får mjölken att rinna till. Den har jag använt när jag fått mjölkstockning och det har hjälpt. Och kom ihåg att hålla tuttarna varma, även fast det är sommar... Om det så mycket som båser på mig, får jag mjölkstockning direkt.
Men jag skulle inte tveka att gå över till ersättning, om det varit så besvärligt som för dig! Du har ju verkligen försökt, men glöm inte bort dig själv. Man vill ju kunna njuta av sin lilla knodd också! Och han tar ju ingen skada av ersättning, utan kommer vara mätt och belåten och du kommer säkerligen också må bättre... Dessutom är det mysigt att ni kan turas om att mata Prinsen...
Hoppas allt löser sig till det bästa! Kram

2012-07-19 @ 15:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0