Första advent någonsin..

Gustav vaknade tidigt igår morse, jag hörde honom pjollra högt i sin säng. Vi klev upp och klädde på oss men jag hann inte mer än sätta honom i lekstolen så nickade han till. Han fick somna rosig i min famn och sova en stund i sängen. När han vaknade igen med ett leende på läpparna klädde vi på oss varmt och gick ut för att åka pulka i snön. Det tyckte Gustav var spännnade men säkert även lite jobbigt för han blev så trött av all friskluft. Fick knoppa ute i vagnen medans jag sopade av bilen och satte i motorvärmaren. Han är inte frisk än så därför sover han mycket och ofta.
 
Lite senare under dagen tog jag bilen som för en gångs skull var varm till affären och handla lite adventsmys, killarna väntade snällt hemma. Det blev saffranslängd och vitvinsglögg, julskinka och rödbetssallad.
 
Igår var det ju faktiskt Gustavs första advent och han verkade mysa till fullo. Han tittade noga och länge på alla levade ljus som flimrade i varma färger runt om i lägenheten och på julstjärnorna som lyste upp i våra fönstren.
 
På kv'ällen låg han  i pappas famn, trött och gosig i rentvättad pyjamas, åt varm mjölk innan sängdags. Gnidde sina små knubbiga fötter mot varandra, hans blick hade han fäst på julstjärnan i fönstret ovanför soffan och såg på den tills ögonlocken blev tyngre och han somnade gott.
 
Medans dom myste på i soffan gjorde jag julkort i köket, hela bordet var fullt av pyssel.
 
När Gustav somnat gott för natten i sin säng tog Andreas fram en film och vi myste ner oss i soffan, drack glögg och kände lugnet. En mysig första advent!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Mysigt!! Tur att mina är för små för att förstå att det var nåt speciellt i helgen. Eftersom mamman varken bjöd på fika eller har julpyntat! Men snart så! :)

2012-12-03 @ 10:16:20
URL: http://iettlitethus.se
Postat av: Leandersss

Vilken gullig liten tomtenisse:)

2012-12-03 @ 19:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0