Uppe i ottan

En helt vanlig morgon nu hos oss nu för tiden består av tidig timme, en hungrig liten mage och trötta ögon. Gustav vaknar oftast runt cirka sex på morgonen, om jag lagt honom runt halv elva. När han slår upp sina blå är han hungrig, flyttar då över honom till vår säng och ger honom bröstet. Det är mums tycker han och är nog enda gången på dagen det äts utan protest.  Han gör lite morgongympa, pratar lite med mig och ler i massor. Sedan blir det blöjbyte, tvättar alla knubbväcken och han får rena kläder. 
Nu tycker Gustav det är dags för flaskan, han kan rutinen väl och blir otålig. Ligger och klagar lite i sängen medans jag går in i köket med skatbo på huvudet och med en förvirrad blick fixar jag ersättning i pulverform, D- droppar och minifom. Funderar alltid på om det verkligen är fyra skopor jag ska ha?, förvirrat som om det vore första gången jag blandar ersättning. Så är det varje morgon!
Gustav myser och äter sig både varm och trött. Sen sussar han ljupt till klockan nio ungefär och mamma- Stina får en sovmorgon. Om hon nu lyckas somna om vill säga, det är inte alltid det funkar :)
 
Hur ser din morgon ut?
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej jag har läst lite i din blogg, har Gustav fortfarande ont i magen? har ni testat sempers magdroppar?man kan ge minifom samtidigt men behöver bara ge en gång per dag och testat sempers lemolac?den ska vara mild mot magen och de får lättare och bajsa :) bytte från nan pro till det (nan ska också vara mild) men för oss funkade lemolacen bättre för magen :)

2012-08-28 @ 08:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0