Tips!

Visste inte vad jag skulle skriva om idag så tänkte jag kunde dela med mig av lite tips.
  1. Har du kalkfläckar på glas, ta en skopa citronsyra i dismaskinen när du diskar glasen ska du se att det går bort.
  2. Fryser du in bröstmjölk? Frys i istärningskuber så kan du ta fram exakt så många du behöver.
  3. Har du klister kvar efter prisetiketter på porslin eller glas när du köpt nytt som ej går bort. Prova Vim det är superbra! Spraya på och torka av med en fuktig disktrasa, vips borta!
  4. Är du också nässpraymissbrukare. Då vet du att man kan bli så torr i slemhinnan i snoken så man tom. börjar blöda näsblod. Ta en tops med olivolja på och stoppa upp i näsan. Gnugga runt lite och du ska se att det genast känns bättre.
  5. Detta tips har jag inte provat än men om du har gula naglar ska tydligen tandkräm med blekmedel vara super. Ta en gammal tandborste och borsta naglarna, precis som du gör med tänderna. Låt värka en länge stund och sedan skölj.
  6. Har du torra hälar/ fötter. Mosa banan och stryk på, låt verka och sedan skölj av. Mjukgörande.
  7. Skavsår? Glöm alla dumma och dyra skavsårsplåster. Det bästa jag provat är tejp som finns på dom flesta sportaffärer. Den är vit och har ett klister som sitter som berg. Du river bara av så mycket du behöver. Sitter kvar länge och har bra fäste.
  8. När du byter blöja på din bebis, då vet du hur det luktar med blöjor i sopkorgen som ligger en stund nu i värmen. Vi köper hundbajspåsar och lägger blöjan i innan vi kastar den. Superbra = Ingen lukt :)
  9. Ger du ersättning eller välling, är du trött på att spilla pulver utanför flaskhalsen som ofta är smal oh svår att pricka. Skär av halsen på en liten petflaska och använd halsen som en tratt. Superbra!
  10. Har din bebis röd stjärt? Och du har inget puder hemma, visste du att det går superbra med potatismjöl. Det använde man förr och det är precis lika bra och dessutom naturligt.
  11. Ätit räkor, spar skalen i frysen. Koka dom nästa gång du ska göra soppa. Det är mycket godare än fond.
  12. Ska du ha bjudning på vintern. Ta en stor hink, häll i vatten och låt det frysa. Men inte helt! Häll upp och ner och du har superfina islyktor. Ser supermysigt ut att ha vid entren när gästerna kommer.
  13. Det är bra att ha ett kreditkort ifall det krisar, men samtidigt är det lätt att man anväder det till saker man inte borde. Frys in kortet i en burk men vatten. Då måste du tina upp kortet innan du kan använda det, vilket ger dig tid att fundera på om det verkligen är ett nödvändigt köp. OBS! Mickra ej kortet!
  14. Sista tipset jag tänker ge är att sälja det du inte behöver! Jag har själv skrapat ihop tusentals kronor genom att göra detta. Nu tror du att jag överdriver men har fått ihop en riktig hacka genom att tradera och sälja på blocket. Sånt som vi växt ur, inte använder, städat förrådet. Så kan man tex gå på bio, fika eller varför inte spara till något roligt istället.
Vad är ditt bästa tips?? Dela gärna med dig!
 
Detta är en bild på VIM som jag använde till etiketterna.
 
En bild på lyktor av is.
 
Bilden är lånad.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0