Dopplanering

Nu är det dags! Gustav ska till kyrkan för första gången och träffa prästfarbrorn. Lillsnuffen skall visas upp för hela släkten och ha vitt "nattlinne" på sig. Om han nu inte är för stor för det? Det är nämligen dags för dop i September, vi har skickat ut inbjudningskort som syster min har gjort och planerar nu för för fullt.
 
Kanske tänker du nu - Hm, jaaag har inte fått någon inbjudan ju!?
Läget är såhär vi ska ha släktdop, jag och mina syskon skall döpa våra barn tillsammans så blir totalt fem barn som skall döpas nu på en och samma gång. Vi har alla bjudit släkt på allas sidor så vi kommer bli runt cirka 60 personer, så vi kan inte bjuda fler. Hoppas du som sitter där utan inbjudan inte blir ledsen att du inte får komma och hoppas du förstår.
 
Men måste bara berätta att det är inte så lite som skall planeras för ett så stort dop. Ju mer vi skriver ner på listan ju mer kommer vi på att det fattas. Men det kommer nog bli super när det väl är dags. Vi ska ha fika efter dopet och sen senare på kvällen blir det buffé.
Hanna och jag fixar och donar. Är ju superkul att förbereda, planera och vi går in för detta 100% :)
 
 
Bilden är lånad
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja, det är ju min dröm att vara "festfixare". Kul!!

2012-08-15 @ 07:51:55
URL: http://hannaleanders.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0