Nu vill jag ha tips!


Nu sitter jag och funderar på vad och när jag ska packa BB väskan.


Vad ska jag ha med mig.. osv!

Är inte det lite tidigt kanske du tänker..? Varför jag vill packa den nu är för jag har börjat känna mig lite orolig när jag ska vara själv nattetid. Andreas jobbar nästan bara natt nu så jag är helt ensam då.

Känns tryggare om i alla fall väskan är packad. För tänk om jag skulle vakna mitt i natten och allt inte är som det ska!
Då är jag utan sambo och bbväska! Nu tror ju inte jag att det kommer hända, men det skadar ju inte att ha den packad.

Finns ju listor att skriva ut på nätet vad som är bra att ha med. Men jag vill ha ditt bästa tips!

Skriv gärna en kommetar vad du tyckte va bra att ha med eller vad du saknade!



Bilden är lånad

Kommentarer
Postat av: Sandra C

skriver i oording.



bindor!



amningskupor



en förstor BH



tant trosor :P



Snygga kläder!

jag mådde oförsäkmt bra efter förlossningen och saknade snygga kläder.. jag hade bara med mig mysisar..



Myskläder



shampoo, balsam, smink och hår grejer.. så du har nåt att göra när bebisen sover:P



3uppsättningar babykläder

3pyamasar (går att använda som kläder utifall de är en spygroda:P)



ytterkläder efter väder :P



och en packad skötväska om ni har långt hem i från förlossningen?



blöjor och sånt finns på BB :)



2012-04-09 @ 13:23:37
Postat av: Caroline

Vill bara tillägga förra inlägget.



Blöjor får man tillhandahålla med själv på Sundsvalls BB.



Små tunna vantar om det är en "klösare". Kelly klöste sig själv i ansiktet och då var vantar räddningen.



Tofflor till dig själv.



Jag har dessutom haft med mig nappar som jag steriliserat hemma. Om bebisen har stort behov av att suga på bröstet hela tiden är det såå skönt att få vila brösten en stund, sen kanske du får sova bättre också.

Det är inget som personalen på BB rekomenderar, jag vet, men det bestämmer man själv! För mig har det varit oumbärligt iaf!



Sen om du kommer på att du saknar något så har ni ju nära hem, så du får skicka iväg Andreas då kanske:-)

2012-04-09 @ 14:03:21
Postat av: Knaada

Handkräm och lypsyl. Hipstares med resår i benen som håller en megabinda (blöja) på plats. Lite extra stålar på mobilen. Kaffemynt till pappan och choklad till alla.



Napp är en bra idé, jag tycker det är bra om dom lär sig att ta den direkt.

2012-04-09 @ 15:55:40
URL: http://knaada.com
Postat av: Sara(fisk-sara)

LYPSYL! Och varma tofflor/sockar.

Sen myskläder att krypa ner i efter första välförtjänta duschen.

Och som nån nämde stora trosor som rymmer den megabindan/blöjan man får på sig.



Sen hade jag packat ner en liten godispåse som var grymt uppskattad efteråt.

=))

Kommer inte på nått mer. Bebiskläder såklart.

Men just lypsyl kunde inte jag vara utan.

2012-04-09 @ 16:41:25
Postat av: Hanna

Varma kläder! Jag frös som en lort!



Stora byxor, son inte trycker obekvämt på magen!



Tofflor



Kärringtrosor

2012-04-09 @ 20:21:03
URL: http://hannaleanders.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vill tillägga att det kan vara bra med nåt att gnaga på, för pappan. Han får inte mat på sjukhuset...

2012-04-09 @ 20:22:50
URL: http://hannaleanders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0